mandag 27. januar 2014

Despicable me minion-lue, ( Grusomme meg )

Kom over disse søte heklede luene på en av mine favorittsider for hekleoppskrifter + diverse annet. Måtte bare prøve å hekle dem til tross for at jeg har i alle fall 4 påbegynte strikkeprosjekter liggende på vent ;)

Her er første forsøk:


Da jeg skulle begynne på luen innså jeg at jeg ikke hadde heklekrok i str 5 og tok sjansen på å bruke den jeg har i størrelse 6 siden jeg hekler ganske stramt. Hekler tydeligvis ikke så stramt som jeg trodde for endte opp med en lue som passer til mannen :-p Søt ble den i alle fall.

Andre forsøk (denne gangen med riktig heklekrok):


Denne gangen ble størrelsen riktig. Nå er det bare ut å kjøpe mer gult garn siden jeg har lovet begge mellomsteguttene en lue hver og ikke akkurat hadde medberegnet at mannen skulle få en :-p

Her er luene sammen:

"Far og sønn"
Veldig morsomme og raske luer å lage. Garnet er i all hovedsak Dale Freestyle + litt diverse restgarn til detaljene. Oppskriften på luen var gratis, men er nå fjernet fra siden. Mulig den ble trukket pga opphavsrett. Anbefaler allikevell å gå inn på sidene til - repeat crafter me - som hadde laget oppskriften. Utrolig mange andre fine luer, og grunnoppskriftene på disse kan brukes til å lage minionsluer. Det er bare å bytte til riktige farger. :)

2 kommentarer:

  1. Hei. de var skikkelig fine. Leiter etter oppskrift på disse, men får bare beskjed om at siden ikke eksisterer. vet du hvor jeg kan finne oppskrift?

    SvarSlett
  2. Tusen takk :) Ser oppskriften har blitt slettet, så har endret litt på blogginnlegget. Har ikke skrevet ned oppskriften, men tror som sagt de andre oppskriftene hennes kan brukes, da de i bunn og grunn er like. :)

    SvarSlett